2 Nisan 2012 Pazartesi

12 Nisan tarihine kadar


  • 500kg taşıma modu (hangi taşıma moduna göre araştırıyorsanız) standardında paketlenmiş 1 metreye 1 metre şeklinde paketlerde toplam 50 paket seramik içerikli kargo taşıması yapılacaktır
  • Paket Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar fakültesi tarafından İstanbula yollanacaktır.
  • Kargo İstanbul-Frankfurtta taşınacaktır.
  • 4 Haziranda kargo yola çıkacaktır.
  1. Denizyolu
  2. Karayolu
  3. Havayolu
  4. Demiryolu firmalarından fiyat alınız.
Aldığınız fiyatları blogtan paylaşınız. İlk fiyat bulacak arkadaşa 2 vizede +20 puan verilecektir.

Elde edilen rakamları kullanarak 500-750 kelimelik

Konu: Taşıma ekonomisinde taşıma hızı ve taşıma kapasitesi ile ilgili ekonomik analiz yapılması ile ilgili
  • Taşımanın hızı artarsa birim maliyet artar
  • Ulaştırmayı yapan araç büyürse maliyet azalır.
teorileri üzerinde bir yazı hazırlayınız.

12 Nisan'a kadar hcelikoglu@anadolu.edu.tr adresine yollayınız

14 yorum:

  1. ELİF KUTLU 66976304146

    MNG KARGO (FedEx-yurtdışı)

    istanbuldan frankfurt'a kargo;
    kilogram başına 3.3 euro
    toplam 1650 euro
    aldığım fiyat

    YanıtlaSil
  2. ALPER GÜRCAN

    PERFORMANS LOJİSTİK
    İstanbuldan Frankfurt a

    toplam fiyat 2800 euro ıstediğimiz adrese teslim
    6 günde ulaşıyor..

    YanıtlaSil
  3. aras kargo kırılacak ürün olduğundan riski kabul etmedi...

    YanıtlaSil
  4. FedEx le görüştüm Elif in aldığı fiyat gümrük ücretleri olmadan aldığı fiyat ben hepsiyle tek tek telefonda görüştüm Güzel Sanatlar Fakültesinin kapısından alıp fuar alanına götürme hizmeti ve gümrük ücretleriyle beraber 1750 euro fiyat aldım bir pazarlık sonucu:)
    100 euro maliyetle Anadolu Üniversitesi tır kaldırma maliyetinden kurtulacak...

    YanıtlaSil
  5. ayrıca gümrük maliyetinden..

    YanıtlaSil
  6. demiryoluyla avrupaya su an taşımacılık yapamıyoruz Yunanistan İstanbul demiryolu talep düşüklüğünden dolayı geçen sene kapandı..Bulgaristan-İstanbul hattı da sel de bir köprünün çökmesi nedeniyle kapandı...yani İstanbuldan Avrupa ya demiryoluyla çıkmak imkansız...

    YanıtlaSil
  7. Gökbora nakliyat da karayoluyla 2850 euro fiyat verdi..

    YanıtlaSil
  8. Sanirim piyasayi cok fena karistirdim sirketlerin pazarlama mudurlerine kadar ariyorlar:))

    YanıtlaSil
  9. Denizyoluyla seramik Oldugundan ve az oldugundan
    Gokbora nakliyat tasiyamayacagini soyledi..

    YanıtlaSil
  10. UPS nin uzun pazarlık sonucu verdiği fiyat...


    IST – FRA
    THY ( Direk servis )

    Navlun : 0.28 euro / kg ( cw uzerinden 8333 kg = 2333.24 euro )
    FSC ve SSC : 0.65 euro / kg ( gw uzerinden 500 kg = 325 euro )
    Konsimento : 50 euro / yukleme

    Toplam havalimanindan – havalimanina 2708.24 euro

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    IST – FRA
    LH ( Yarin aksam ucagi icin / Cologne aktarmali )

    Navlun : 0.10 euro / kg ( cw uzerinden 8333 kg = 833.3 euro )
    FSC ve SSC : 0.80 euro / kg ( gw uzerinden 500 kg = 400 euro )
    Konsimento : 50 euro / yukleme

    Toplam havalimanindan – havalimanina 1283.3 euro


    FSC,SSC ucretlerine gelebilecek degisiklikler yansitilacaktir.
    Kilo degisikliginde navlun toplami degisecektir

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. sonuc olarak ihaleyi UPS ye vermemiz mantıklı yarın akşam uçagıyla 1283 euroya...
    HAYIRLI UĞURLU OLSUN:)

    YanıtlaSil
  13. Alper ve Elif arkadaşlarımıza teşekkürler.
    Konu ile ilgili
    Taşımanın Hızı artarsa birim maliyet artar
    Araç büyürse maliyet azalır teorisi kanıtlandı mı? Çürüdü mü?
    Yorumlarınızı bekliyorum.

    Savasş S. ATEŞ

    YanıtlaSil
  14. taşımanın hızı artarsa birim maliyet artmıyor çünkü havayoluyla daha hızlı ve daha ucuza taşıyabileceğimiz ups den aldığımız fiyatlarla kanıtlandı yani çürüdü..

    Araç büyürse maliyet azalır teorisi kanıtlandı çünkü uçak kapasitesi tır kapasitesine göre daha büyük bizim 500 kg 50 paket için bir tır gerekirken uçakta bir konteynır eder bir kargo ucağı ise 8 konteynır yanı 8 tır yuk alabilir..

    YanıtlaSil